Μετά από ένα συναρπαστικό αγώνα με κόντρα τον καιρό, τον χρόνο και τον ομόσταβλό σου να σε "κεντρίζει", όπως μια μέλισσα την διπλανή της, ο βρετανός Τζένσον Μπάτον πέτυχε συγκλονιστική νίκη στον τελευταίο γύρο, την πρώτη του για φέτος, κάνοντας το grand finale και θυμίζοντας πως έχει ακόμα τη στόφα του παγκόσμιου πρωταθλητή μέσα του...
Άφησε στη 2η θέση τον πρωτοπόρο Σεμπάστιαν Φέτελ, με προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο του επεισοδιακού γκραν πριν του Καναδά, το οποίο διήρκησε... πάνω από 4 ώρες. Μεγάλος αγώνας από τον Σουμάχερ, που βγήκε 4ος.
Άφησε στη 2η θέση τον πρωτοπόρο Σεμπάστιαν Φέτελ, με προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο του επεισοδιακού γκραν πριν του Καναδά, το οποίο διήρκησε... πάνω από 4 ώρες. Μεγάλος αγώνας από τον Σουμάχερ, που βγήκε 4ος.
Ο Μπάτον, πρωταθλητής του 2009, ήταν δίχως αμφιβολία το πρόσωπο του αγώνα, καθώς αφενός εκκίνησε από την 7η θέση, αφετέρου βρέθηκε μέχρι και 21ος, πέρασε 6 (!) φορές από τα πιτ, και τράκαρε με τον Χάμιλτον και με τον Αλόνσο, πριν πάρει την απίστευτη νίκη στον τελευταίο γύρο.
Το 7ο φετινό γκραν πρι θα μείνει για πολύ καιρό χαραγμένο στη μνήμη μας, μιας και ενδιάμεσα στις διακοπές και στους αργούς γύρους με αυτοκίνητο ασφαλείας, παρακολουθήσαμε το πιο χορταστικό θέαμα που έχει δώσει η Φόρμουλα 1 εδώ και χρόνια. Διεκδίκησε το βάθρο μέχρι τέλους ο Μίκαελ Σουμάχερ.
Εξαρχής επεισοδιακός ήταν ο αγώνας. Η εκκίνηση δόθηκε με αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω της βροχής και της κατάστασης της πίστας, και μέχρι τον 25ο γύρο (οπότε και έπεσε κόκκινη σημαία λόγω καταρρακτώδους βροχής που διέκοψε το γκραν πρι για δύο ώρες) βλέπαμε αγώνα μόνο σε διαλείμματα. Σε ένα από αυτά, νωρίς-νωρίς, μόλις στον 5ο γύρο, ο Χάμιλτον, συνεχίζοντας την συζητήσιμη οδήγησή του από το προηγούμενο γκραν πρι (στο Μονακό πέταξε έξω δύο οδηγούς), και αφού είχε επαφή με τον Γουέμπερ στην αρχή του αγώνα, προσπάθησε να προσπεράσει τον Μπάτον εντελώς ανορθόδοξα.
Μετά την κόκκινη σημαία, ο “Ταύρος” ήταν ο Μπάτον
Με την επανεκκίνηση του αγώνα, πάλι με αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, δύο ώρες αργότερα, ο Μπάτον είχε με τον Αλόνσο επαφή η οποία έστειλε τον μεν Ισπανό εκτός κούρσας, τον δε Βρετανό στα πιτ -πάλι- για να φροντίσει την αεροτομή του. Ο Μπάτον συνολικά βρέθηκε στα πιτ 6 φορές στη διάρκεια του αγώνα, έχοντας φτάσει μέχρι και τόσο χαμηλά, όσο στην 21η θέση.
Στο μεταξύ, ο Φέτελ συνέχιζε να οδηγεί με άνεση την κατάταξη από τον πρώτο γύρο, δίχως καν να έχει απειληθεί από κανέναν. Δεύτερος είχε ανέβει ο Καμούι Κομπαγιάσι με τη Sauber εκμεταλλευόμενος τις ατυχίες των υπολοίπων, ενώ 3ος ήταν σταθερά ο Μάσα, που αδυνατούσε να προσπεράσει τον Ιάπωνα. Κάθε ένας από τους εναπομείναντες γύρους είχε από μια συγκίνηση να προσφέρει, καθώς ο Σουμάχερ θυμίζοντας κάτι από τα παλιά, προσπέρασε σαν τυπική διαδικασία πρώτα τον Μαρκ Γουέμπερ και μετά τον Νικ Χάιντφελντ για να φτάσει στην 4η θέση, την ώρα που παραπίσω ο Μπάτον κάνει γύρο και προσπέρασμα.
Στον 51ο γύρο ο ένα ολίσθημα του Κομπαγιάσι ανοίγει το δρόμο για τον Μάσα να κάνει προσπέρασμα, όμως εκείνος που το εκμεταλλεύεται είναι ο Σούμι, που περνά και τους δύο για να ανέβει σε θέση βάθρου για πρώτη φορά μετά την επιστροφή του. Την ίδια ώρα ο Μπάτον έχει μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Στον 64ο γύρο, ο Γουέμπερ, σαφώς ταχύτερος, καταφέρνει να προσπεράσει τον Σούμι, όμως το κάνει κόβοντας δρόμο μέσα από τη στροφή, οπότε του επιστρέφει τη θέση του για να μην τιμωρηθεί. Ο 4ος Μπάτον, παρότι έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί το κόψιμο ταχύτητας του Γουέμπερ και να ‘κλέψει’ μια θέση, παίζει με fair play - σα να δηλώνει, “μπορώ να σε προσπεράσω και στα ίσα”. Το έκανε στον αμέσως επόμενο γύρο, στο ίδιο ακριβώς σημείο.
Καθηλωτικό φινάλε
Μετά από τον τελευταίο γύρο pit stops, και ένα ακόμα αυτοκίνητο ασφαλείας, στην κορυφή παραμένει με την γνωστή του άνεση ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ενώ από πίσω έχει σχηματιστεί το εκπληκτικό τρενάκι των Σουμάχερ-Γουέμπερ-Μπάτον, ο οποίος στο μεταξύ έχει εκμεταλλευτεί pit stops και την αποχώρηση του Χάιντφελντ για να ανέβει ακόμα ψηλότερα, παρά τις 6 φορές που έχει περάσει πλέον από τα pits.Στον 64ο γύρο, ο Γουέμπερ, σαφώς ταχύτερος, καταφέρνει να προσπεράσει τον Σούμι, όμως το κάνει κόβοντας δρόμο μέσα από τη στροφή, οπότε του επιστρέφει τη θέση του για να μην τιμωρηθεί. Ο 4ος Μπάτον, παρότι έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί το κόψιμο ταχύτητας του Γουέμπερ και να ‘κλέψει’ μια θέση, παίζει με fair play - σα να δηλώνει, “μπορώ να σε προσπεράσω και στα ίσα”. Το έκανε στον αμέσως επόμενο γύρο, στο ίδιο ακριβώς σημείο.
Το να προσπεράσει και τον Σουμάχερ ήταν απλώς θέμα λίγων στροφών, και έτσι ο Μπάτον μέσα σε 26 γύρους έχει καταφέρει να κερδίσει 19 θέσεις για να φτάσει στη δεύτερη. Μπροστά του για τους τελευταίους 5 γύρους είναι μόνο ο Φέτελ, που για πρώτη φορά στον αγώνα αρχίζει να ανησυχεί.
Απέναντι σε κάθε προσδοκία ή λογική, ο Βρετανός μαζεύει τα 3’’ διαφοράς μέσα σε 3 γύρους, και πιέζει τον Φέτελ, ο οποίος υποπίπτει σε μοιραίο λάθος. Στον 70ό και τελευταίο γύρο του αγώνα, παίρνει ανάποδες στροφές βγαίνοντας εκτός δρόμου, επιτρέποντας στον Μπάτον να προσπεράσει και να πάρει πρώτος την καρώ σημαία, στην πρώτη του φετινή νίκη - και σε έναν θρίαμβο μάλλον ασύγκριτο σε σχέση με οτιδήποτε έχουμε δει εδώ και καιρό στη Φόρμουλα 1!
Πιο πίσω ο Γουέμπερ πήρε την 3η θέση του βάθρου από τον αναγεννημένο Μίκαελ Σουμάχερ, ενώ ο Μάσα πήρε την 6η θέση από τον Κομπαγιάσι κυριολεκτικά στο φώτο-φίνις. Επί της ουσίας λίγα αλλάζουν ως προς την πορεία του πρωταθλήματος (η Red Bull με το 2-3 δεν έχασε έδαφος, ενώ ο Φέτελ με τη 2η θέση σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη των Χάμιλτον και Αλόνσο ξεφεύγει ακόμα περισσότερο) όμως ο επικός αγώνας που απολαύσαμε δε μετριέται σε βαθμούς. Και η μεγαλειώδης νίκη του Μπάτον σίγουρα θα μνημονεύεται για πολλές δεκαετίες.
Η βαθμολογία των οδηγών
1) Σεμπάστιαν Φέτελ (RBR-Renault) 161
2) Tζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes) 101
3) Μαρκ Γουέμπερ (RBR-Renault) 94
4) Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes) 85
5) Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 69
6) Φελίπε Μάσα (Ferrari) 32
7) Βιτάλι Πετρόβ (Renault) 31
8) Νικ Χάιντφελντ (Renault) 29
9) Μίχαελ Σουμάχερ (Mercedes) 26
10) Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) 26
11) Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber-Ferrari) 25
12) Άντριαν Σούτιλ (Force India-Mercedes) 8
13) Σεμπαστιάν Μπουεμί (STR-Ferrari) 8
14) Χάιμε Αλγερσουάρι (STR-Ferrari) 4
15) Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams-Cosworth) 4
16) Σέρχιο Πέρες (Sauber-Ferrari) 2
17) Πολ ντι Ρέστα (Force India-Mercedes) 2
18) Πέδρο ντε λα Ρόσα (Sauber-Ferrari) 0
19) Γάρνο Τρούλι (Lotus-Renault) 0
20) Βιταντόνιο Λιούτζι (HRT-Cosworth) 0
21) Ζερόμ ντ' Αμπρόσιο (Virgin-Cosworth) 0
22) Χέικι Κοβαλάινεν (Lotus-Renault) 0
23) Ναρέιν Καθικέγιαν (HRT-Cosworth) 0
24) Παστόρ Μαλντονάδο (Williams-Cosworth) 0
25) Τίμο Γκλογκ (Virgin-Cosworth) 0
Η βαθμολογία των κατασκευαστών
1) RBR-Renault 255
2) McLaren-Mercedes 186
3) Ferrari 101
4) Renault 60
5) Mercedes 52
6) Sauber-Ferrari 27
7) STR-Ferrari 12
8) Force India-Mercedes 10
9) Williams-Cosworth 4
10) Lotus-Renault 0
11) HRT-Cosworth 0
12) Virgin-Cosworth 0
Πηγή : Sport24
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου